defibrylatory-775

po co w szkołach defibrylatory?

Zdrowie i bezpieczeństwo w środowisku szkolnym jest ważne z kilku powodów. Praca w dowolnej przestrzeni z młodymi i potencjalnie wrażliwymi ludźmi wymaga odpowiedniego poziomu gwarancji bezpieczeństwa na wypadek, gdyby potrzebowali pomocy medycznej. Dlatego powinniśmy starać się, aby defibrylatory AED w szkołach stały się powszechne.

Defibrylatory stały się ostatnio bardzo poszukiwanym elementem wyposażenia ze względu na kilka incydentów, które rzuciły światło na to, jak często zdarzają się przypadki zatrzymania krążenia. To oraz szereg organizacji charytatywnych i kampanii sprawiło, że ludzie są bardziej świadomi niebezpieczeństw związanych z problemami zdrowotnymi związanymi z sercem.

Zapewnienie w szkole defibrylatora może zadecydować o życiu lub śmierci. Po każdej mijającej minucie szanse na przeżycie osoby, która doznała zatrzymania akcji serca, zmniejszają się o 10%. Szybki dostęp do AED jest niezbędny, aby uratować życie.

Skąd będę wiedzieć, kiedy użyć AED u dziecka?

Użycie AED u dziecka jest w dużej mierze takie samo, jak użycie go u osoby dorosłej: jeśli upadnie bez wcześniejszej skargi, a jego oddech i tętno nie są obecne, jest to oznaką zatrzymania akcji serca. Podczas gdy ludzie często mają krótkie oddechy po upadku, nie będą prawidłowo oddychać, a ich serce zatrzyma się. W przypadku wystąpienia któregokolwiek z tych objawów kluczem do wyzdrowienia jest przeprowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej i szybkie użycie defibrylatora. Aby uzyskać pomoc, defibrylator AED zawsze będzie miał komunikat głosowy instruujący użytkownika, co ma robić.

Jaka jest różnica między używaniem u dorosłych i dzieci?

Jest to coś, co martwi ludzi, którzy używają AED na dziecku. Ale tak naprawdę nie ma dużej różnicy między resuscytacją osoby dorosłej i dziecka. Jeśli ktoś dozna zatrzymania akcji serca, jedynym sposobem , aby pomóc mu przeżyć, jest użycie defibrylatora. W przypadku stosowania u dzieci, wiele urządzeń ma opcje przyjazne dzieciom, które poinstruują Cię, gdzie umieścić elektrody defibrylatora na ich ciele.

Istnieje różnica w prowadzeniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej u niemowląt.

W przypadku niemowląt należy umieścić dwa palce na środku klatki piersiowej, mocno uciskając z prędkością 100-120 uderzeń na minutę. W sklepach specjalistycznych dostępne są różnorodne artykuły medyczne. Gdy to zrobisz, całkowicie zdejmij palce, pozwalając klatce piersiowej rozszerzyć się i umożliwiając krążenie tlenu w ciele. Jeśli czujesz się odpowiednio komfortowo, możesz również zaoferować pomoc tlenową metodą usta-usta. 

Dlaczego warto używać defibrylatorów w szkołach?

Istnieje kilka powodów, dla których warto mieć defibrylator w szkole. To są:

  • Aby pomóc uratować życie.
  • Do użytku społeczności lokalnej. Im szybciej defibrylator zostanie użyty, tym lepiej.
  • Aby wzbudzić zaufanie rodziców/opiekunów.
  • Do celów szkolenia nauczycieli i zdobywania wiedzy.
  • Bo to twoja odpowiedzialność.

Dodaj komentarz